Położenie

Jak do nas dotrzeć

Dla osób przyjeżdżających autem: jadąc od strony Warszawy i Puław powinni Państwo przejechać przez cały Kazimierz Dolny (mijając kolejno ulice: Tyszkiewicza, Nadrzeczna, Czerniawy) i kierować się w stronę Opola Lubelskiego (bezwzględnie należy obserwować drogowskazy). Tuż za Kazimierzem – po ujrzeniu drogowskazu z rozjazdem na Wilków i Opole Lubelskie wybieracie Państwo drogę na Opole Lubelskie i od tego miejsca powinni Państwo przejechać jeszcze ok. 1 km (po drodze będzie kilka wyraźnych zakrętów), aż ujrzą Państwo po lewej stronie szosy słup przystanku autobusowego, a następnie za chwilę – również po lewej stronie szosy – wysoki drewniany słup, na którym umieszczony jest niewielki drewniany wiatrak, a pod nim czerwona strzałka, wskazująca kierunek drogi dojazdowej do naszego siedliska. Przy wiatraku skręcić w lewo. Po drodze będzie druga drewniana strzałka, która nie pozwoli Państwu nas przeoczyć. Około 150 przed naszymi domami miniecie Państwo drewniany krzyż po prawej stronie drogi i już jesteście na miejscu.

Dla osób przyjeżdżających np. z Nałęczowa i Lublina, omijających przejazd przez cały Kazimierz (kiedy są „korki”). W Bochotnicy, tuż przed Kazimierzem, skręcacie Państwo w drogę nr 824 prowadzącą do Opola Lubelskiego, kierunek Annopol. Jedziecie kilka kilometrów, mijając po drodze pierwszy kierunkowskaz Kazimierz Dolny. Na kolejnym skrzyżowaniu, skręcacie Państwo w prawo w stronę Kazimierza Dolnego, dojeżdżając do miejscowości Jeziorszczyzna. Przejeżdżacie przez nią aż ujrzycie drogowskaz Cholewianka. Od tego miejsca jedziecie jeszcze ok. 100 m, aż ujrzycie po prawej stronie jezdni wysoki drewniany słup, na którym umieszczony jest niewielki drewniany wiatrak, a pod nim czerwona strzałka, wskazująca kierunek drogi dojazdowej do naszego siedliska. Skręcacie tutaj w prawo, po drodze będzie druga drewniana strzałka, która nie pozwoli Państwu nas przeoczyć. Około 150 przed naszymi domami miniecie Państwo drewniany krzyż po prawej stronie drogi i już jesteście na miejscu.

Dla osób przyjeżdżających od strony Opola Lubelskiego: przez Uściąż dojeżdżacie Państwo do miejscowości Jeziorszczyzna, a dalej jedziecie drogą jak w opisie powyżej.

Dla piechurów: najprościej będzie odnaleźć w Kazimierzu ośrodek szkoleniowy „Arkadia” i szlak turystycznyh żółty przy połączeniu ulic Nadrzeczna i Czerniawy, minąć ośrodek z prawej strony, dochodząc do drogi gruntowej i kierować się nią w stronę prawą, między budynkami mieszkalnymi, wspinając się pod górę niewielkim wąwozem. Po wyjściu z wąwozu miniecie Państwo po lewej stronie młody sad owocowy, wciąż idąc w górę. Za chwilę pojawi się wydeptana ścieżka, prowadząca łagodnie w górę do pola ornego, po minięciu którego skręcacie Państwo w prawo. Dalej idziecie wzdłuż sadu starych jabłoni – po Waszej prawej ręce – wyglądającego obecnie jak „tajemniczy ogród”, za nim za chwilę – również po prawej stronie – będzie inny młodszy sad, po lewej zaś ujrzycie otwartą przestrzeń i pola, pola, pola.. Aż po horyzont. Na pierwszym napotkanym rozstaju dróg polnych proszę wybrać tę wiodącą w lewo… Przejść nią jeszcze ok. 200 metrów i wśród gęstwiny drzew ujrzycie nasze siedlisko.

Uff. Mamy nadzieję, że dotarcie na Wiatrakowo stanie się dzięki naszym wskazówkom łatwe… Choć trzeba dodać, że pewnie są i tacy, którzy – kierując się mapą – do dziś dnia krążą po okolicznych polach z rozwianym włosem i błędnym wzrokiem…

Wyświetl większą mapę

Copyright © 2018 Wiatrakowo. All Rights Reserved.